Úřední deska

úřední deska

Kalendář

Po Út St Čt So Ne
27 28 29 30 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Aktuální počasí

Počasí dnes:

15. 12. 2017

oblacnosde

Bude oblačno až zataženo, místy přeháňky, od 400m srážky sněhové, od západu postupně až polojasno. Denní teploty 2 až 6°C. Noční teploty 0 až -4°C.

Návštěvnost

Návštěvnost:

ONLINE: 18
DNES: 439
TÝDEN: 3537
CELKEM: 595654

mojeiD na našich stránkách!

Ti z vás, kteří navštěvují pravidelně naše internetové stránky, si určitě všimli, že se na nich objevila nová ikonka „mojeID“. Přes tuto službu se nyní můžete snadno a rychle přihlásit jak k novým anketám, tak i k několika tisícům dalších služeb na českém internetu. Nám na úřadě pak mojeID přináší nové možnosti v komunikaci s vámi, občany Města Velvary. Více informací naleznete zde.

Nabídky práce v regionu Velvary

Nabídky práce v regionu Velvary

Navigace

Odeslat stránku e-mailem

Obsah

Stránky
první předchozí
ze 1
další poslední

Chcete-li zakládat témata, musíte se přihlásit nebo se zaregistrovat


Příspěvky [ 3 ]


  • Registrován: 9.7.2014
  • Příspěvky: 1

Téma Most Velvary - informace pro občany

V souvislosti s policejním vyšetřováním , položením nesmyslných retardérů na vozovce mostu přes Bakovský potok, které stále probíhá, odpověděl mim. jin. na moji stížnost ředitel Krajské správy a údržby silnic Středočeského kraje p. Bc. Zdeněk Dvořák.
V odpovědi prostřednictvím Fy  Pontex spol s.r.o. Praha 4 celkem podrobně uvádí, že most starý 180 let byl rekonstruován v r. 1982 metodou opatřením tzv. torketem armovaným kotvenou sítí Kari, ale pro  předmětnou mostní konstrukci zcela nevhodným a devastujícím řešením, což se začalo projevovat zejména neodtékající vodou, která prosakovala konstrukcí, následně potom mrazy způsobovaly celkový rozklad zdiva, tedy jak pískovců, tak i samotné spárové malty. Mostní konstrukcí je navíc vedeno množství inženýrských sítí, zejména vedení plynovodu, které je vedeno přímo v chodníku na pravé straně mostu.
Již v roce 2004 byl signalizován špatný stavební stav a byla navržena kompletní oprava. Poté až v roce 2012 na výzvu KSÚS provedla Fy Pontex hlavní prohlídku( závěr nebudu podrobně rozepisovat), ale na základě tohoto špatného stavu byl stav mostu ihned ohodnocen jako havarijní.
Při hlavní prohlídce poté v roce 2013 bylo zjištěno další vážné zhoršení stavebního stavu, zejména ověřením stálého nedodržování instalovaného dopravního značení, zejména rychle přejíždějících těžkých nákladních vozidel. Proto byla navržena některá opatření, zejména okamžitě informovat správce plynovodu, neboť v případě havárie mostu je nevyhnutelná i havarie plynovodu, dále položit příčné zpomalovací prvky, tzv. retardéry a vytvořit z položených panelů jeden jízdní pruh. V odpovědi je dále nesmyslně uvedeno, že  položením retardéru se již nic nezměnilo, protože beztak byl most již v havarijním stavu. Co to je za logiku ? Vždyť při samotné kontrole ze zápisu dne 18.2. 2014 vyplývá, že  nejsou dodržovány a respektovány dopravní značky, přičemž zrovna v době kontroly viz foto, projíždělo nákladní vozidlo Man s cisternou, který má větší hmotnost, než povolených 6 tun( jak jsem dodatečně zjistil, jedná se o hmotnost 4O tun.) Proto je také v zápisu uvedeno, že předpokladem je dodržování zákazu vjezdu těžké dopravy nad 6 tun. Tato doprava vykazuje dynamické rázy(zatížení)které působí destruktivně na mostní konstrukci.
Z důvodů již kritického stavu mostu a z důvodů že nebylo možné zajistit uzavření, nebo přeložku plynovodu v chodníku, byl most dne 7.7.2014 z důvodů možnosti havárie mostu a následně ohrožení bezpečnosti chodců i vozidel na mostě a rizika výbuchu plynu uzavřen.
Ptám se tedy, proč byly retardéry díky KSÚS po upozornění občanů a zejména mnou odstraněny pouze na tři dny a proč statik Fy Pontex nařídil opětovně retardéry umístit ? Byl upozorněn na to, že společně s dalšími občany jsme zhoršující se  situaci pod mostem sledovali, zejména vypadáváním omítky při průjezdu vozidel přes  zmíněné retardéry.Vždyť při samotné kontrole mu bylo jasné, že situace se zhoršuje a navíc nejsou dodržována dopr. opatření. Proč tam nebyl instalován semafor, který vozidla zbrzdí( dle nastavení) třeba na rychlost 3O km/h a jinak vozidlo zastaví ? Mohlo se přes most v jednom směru projíždět dodnes, v klidu a bez otřesů .Nicméně Fy Pontex v závěru uvádí, že odmítá jakákoliv nařčení v rozporu s uvedenými zcela zjevnými skutečnostmi. . Tedy , podle mne jen řádně vypracovaný znalecký posudek prokáže, zda došlo k ohrožení a zhoršení stavu, či ne.
Na výzvu majitel a správce plynovodu sdělil, že má plynovod v dobrém stavu a jeho zajištění v oblasti havarijní mostní konstrukce není jeho starostí. Zajímavé co ? Dále Fy. Pontex uvádí, že  při umístění provizorního mostu je nutné stále uvažovat o možnosti havárie plynovodu umístěného v chodníku a to právě nad nejvíce poškozenou částí konstrukce. I přes toto varování, jednání zástupců KSÚS s majitelem a správcem plynovodu nevedla ke změně stanoviska.
Tudíž vážení zase se dvě instituce nemohou nějak dohodnout, provizorní most sice SNAD bude, ale ohrožení zdraví lidí a majetku trvá, protože přeložení plynovodu se nekoná. Jak jest již uvedeno .majitele plynovodu zajištění v oblasti havarijní mostní konstrukce není jeho starostí, takže plyn zůstane tam, kde je.
Opravdu už snad nic jiného nezbývá, než se spojit se sdělovacími prostředky.
Ptám se, kdo se podepíše pod stavbou provizorního mostu, za předpokladu dalšího vážného nebezpečí ?

  • Registrován: 25.4.2014
  • Příspěvky: 15

Re Most Velvary - informace pro občany

Dobrý den,
podle sdělení pracovníků Středočeské plynárenské je již plynovod vedoucí přes most odpojen.
Jitka Linhartová

  • Registrován: 25.4.2014
  • Příspěvky: 15

Re Most Velvary - informace pro občany

Dobrý den,
upřesňuji včerejší informaci od pracovníků Středočeské plynárenské: odpojení plynovodu z tělesa mostu se připravuje, proběhne v týdnu od 1. 9. 2014.
Jitka Linhartová

Příspěvky [ 3 ]


Stránky
první předchozí
ze 1
další poslední

Chcete-li zakládat témata, musíte se přihlásit nebo se zaregistrovat