Úřední deska

úřední deska

Kalendář

Po Út St Čt So Ne
27 28 29 30 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Aktuální počasí

Počasí dnes:

14. 12. 2017

zatazenosde

Bude oblačno až zataženo, přechodně až polojasno, místy přeháňky nebo déšť, četnější na severu, od 800m srážky sněhové. Denní teploty 3 až 7°C. Noční teploty 4 až 0°C.

Návštěvnost

Návštěvnost:

ONLINE: 18
DNES: 540
TÝDEN: 2862
CELKEM: 594979

mojeiD na našich stránkách!

Ti z vás, kteří navštěvují pravidelně naše internetové stránky, si určitě všimli, že se na nich objevila nová ikonka „mojeID“. Přes tuto službu se nyní můžete snadno a rychle přihlásit jak k novým anketám, tak i k několika tisícům dalších služeb na českém internetu. Nám na úřadě pak mojeID přináší nové možnosti v komunikaci s vámi, občany Města Velvary. Více informací naleznete zde.

Nabídky práce v regionu Velvary

Nabídky práce v regionu Velvary

Navigace

Odeslat stránku e-mailem

Obsah

Stránky
první předchozí
ze 1
další poslední

Chcete-li zakládat témata, musíte se přihlásit nebo se zaregistrovat


Příspěvky [ 2 ]


  • Registrován: 19.7.2014
  • Příspěvky: 0

Téma Co předcházelo uzavírce mostu?

Vážená paní starostko,

shlédl jsem čtvrteční reportáž ČT o uzavírce kamenného mostu ve Velvarech a souhlasím s Vámi, že opravy konstrukce mostu měly přijít daleko dříve. Rád bych se Vás dotázal na několik skutečností.

Při našem posledním setkání jste zmínila, že na zhoršení technického stavu mostu se nejvíce podepsal Odbor dopravy a silničního hospodářství MěÚ Slaný. Už před delší dobou jsme spolu hovořili o neutěšené dopravní situaci v ulici Za Roudnickou branou směrem přes most a náměstí. Jako vlastníci domu č.p. 326 v této ulici jsme upozorňovali na značně frekventovaný provoz těžké nákladní dopravy projíždějící historickým centrem města mnohdy s přetíženým nákladem. Naprostá většina vozidel nedodržovala povolenou rychlost a po vjezdu do ulice Za Roudnickou branou směrem od Černuce k mostu zpomalila teprve až před vjezdem na velvarské náměstí. Zvýšená rychlost nákladní i osobní dopravy dlouhá léta vážně poškozovala statiku nejen našeho domu č.p. 326, ale i kamenného mostu. A to nemluvím o nechráněném přechodu pro chodce před mostem, který opravdu neposkytoval bezpečný přechod přes tolik frekventovanou komunikaci. Bezohlední řidiči kamionů obvykle na přechodu ani nepřibrzdili. V nedávné době k tomu přibyla další nákladní doprava z nově otevřené pískovny u Černuce. Tedy mluvíme zde o naprosto přetíženém průtahu veškeré nákladní dopravy historickým centrem města.

Zajímalo by mne, jakým způsobem figuroval Odbor dopravy a silničního hospodářství MěÚ Slaný v celé problematice silničního provozu napříč centrem města Velvary. Žádal MěÚ Velvary o snížení rychlosti, resp. o dopravní omezení? Jaká stanoviska k tomu zaujal Odbor dopravy ve Slaném? Proč došlo k umístění dopravní značky s povolenou rychlostí 30 km/h až na hranici MPZ před vjezdem na náměstí, v zůženině, kde není přechod pro chodce a kde jsou občané nuceni přecházet na vlastní nebezpečí?

Některá vozidla nerespektovala ani tuto dopravní značku. Jak je možné, že dosud nikoho nenapadlo zřídit také na této straně náměstí přechod pro chodce? Vždyť nejvíce ohrožení jsou starší lidé a děti.


Předem Vám děkuji za informace
Mgr. Miroslav Smaha

  • Registrován: 25.4.2014
  • Příspěvky: 15

Re Co předcházelo uzavírce mostu?

Vážený pane Smaho,
máte pravdu v tom, že tranzitní nákladní doprava velmi zatěžovala město Velvary jednak tím, že těžké nákladní automobily způsobují otřesy, které mohou přispět k poškozování nemovitostí, jednak tím, že jsou lidé vystavení exhalacím a mnohdy mají problémy při přecházení vozovky. Tuto situaci, jak velmi dobře víte, jsem se snažila řešit ihned po mém nástupu na radnici. V lednu 2007 jsem požádala Středočeský kraj o stavbu severního obchvatu Velvar (od Černuce na křižovatku na Nových Uhách). Projektová příprava začala v létě 2007. Projektové práce však zbrzdil původní nesouhlas obce Uhy, přes jejíž katastrální území by měl obchvat vést. S obcí Uhy se v loňském roce podařilo vyjednat výměnu části kat. území, řízení na Katastrálním úřadu probíhá, práce na projektové přípravě obchvatu mohly tedy být obnoveny. Jedině toto systematické řešení odvede těžkou nákladní dopravu z centra města.
Před 2 lety jsme se dozvěděli o zhoršujícím se stavu mostu přes Bakovský potok, požádali jsme odbor dopravy MěÚ Slaný o takové dopravní značené omezené tonáže, které by mohli naši strážníci kontrolovat (omezení celkové hmotnosti). Odbor dopravy však vydal rozhodnutí, v němž stanovil omezení okamžité hmotnosti, toto omezení naši strážníci bohužel kontrolovat nemohli, Policie ČR kontroly neprováděla, proto nákladní automobily po mostě projížděly dál a stav se neustále zhoršoval. Teprve po mé naléhavé urgenci u tehdejšího náměstka pro dopravu Středočeského kraje došlo ke změně dopravního značení, bohužel však tato změna přišla pozdě. Osazení retardérů, proti kterému jsem protestovala, však statik označil jako nutnou podmínku k tomu, aby most úplně nezavřel. Domnívám se však, že i tyto retardéry přispěly ke zhoršení stavu mostu. O všech těchto skutečnostech jsem průběžně informovala na veřejných zasedáních městského zastupitelstva.
O dopravním značení (nejen) v ulici Za Roudnickou branou jsme jednali s odborem dopravy a s dopravním inspektorátem Policie ČR, omezení rychlosti na 40 km/h nepovolují a omezení na 30 km/h povolili v místě, o kterém píšete.
Přechod pro chodce musí splňovat určité parametry, v místě u Panské hospody tyto parametry není možné splnit.
V současné době jednáme s Krajskou správou a údržbou silnic o provizorním přemostění, o tom jste také již informován. S výsledky dnešního jednání u hejtmana kraje seznámím veřejnost v nejbližší době.
Jitka Linhartová

Příspěvky [ 2 ]


Stránky
první předchozí
ze 1
další poslední

Chcete-li zakládat témata, musíte se přihlásit nebo se zaregistrovat